دکتر محمد علی عبدالله زاده

فردوس خبر: م . د .؛ "عبدالله حقگوی تنها"

بی شک همه کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و خویش را در معرض آرای مردم قرار داده اند، علاوه بر این که احساس تکلیف نموده اند، «ایثار» نیز برازنده آنان است؛ چه این که در این عرصه، ممکن است خواسته یا ناخواسته برخی از ناملایمات نیز بروز و ظهور پیدا کرده و شان آنان مورد هجمه ی تبلیغات مسموم عده ای مغرض قرار گیرد.

در این میان نباید از یاد برد که رهبر عزیزمان همواره بر مردم سالاری متکی بر ایمان تاکید نموده اند و می فرمایند: «مردم سالاری در کشور ما، یک مردم سالاری حقیقی متکی به ایمان است. مردم از روی احساس وظیفه‌ ی دینی است که در عرصه‌ ی انتخابات وارد می‌شوند و طبق تشخیص خود گزینش می‌ کنند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری (13/6/84). پرشور بودن انتخابات نیز یکی دیگر از توصیه های مقام عظمی ولایت است که ایشان به آن تاکید دارند و بر همه ما نیز تبعیت از ولی فقیه واجب است.

همه ی کاندیداهای حوزه ی انتتخابیه ی فردوس، طبس، سرایان و بشرویه و هواداران آنان باید قصدشان در درجه ی نخست رضای خدا و خدمت به مردم باشد و حضور حداکثری را از نظر دور نداشته باشند.

مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند: «آنچه بايد به عنوان راهبرد اساسي مد نظر همه باشد، عبارت است از حضور حداکثري مردم».

آنچه در این مقال و با این مقدمه اندک بیان می شود، پرهیز از چند مورد است که به نظر می رسد از بایسته های اخلاق انتخابات باشد.

الف: پرهیز از پیروی کورکورانه

آنچه که باید هواداران کاندیداها خود را بدان متخلق نمایند پرهیز از هرگونه پیروی کورکورانه است. این که انسان مسلوب الرای و تابع رای و نظر دیگران شدم به صورت کورکورانه شود، در دین مقدس اسلام کاملا مردود است.

امام صادق(ع) به ابوحمزه ثمالی فرمود: «بپرهیز از ریاستمداری و بپرهیز از این که دنبال رجال راه بیفتی! عرض کردم: قربانت شوم، معنای ریاستمداری را می دانم اما این که دنبال رجال راه بیفتم، من دو سوم آنچه دارم را از همین راه افتادن دنبال رجال بدست آورده ام. حضرت فرمودند: متوجه نشدی! (منظور این است که) بپرهیز از این که فردی را بدون دلیل عَلَم (بُت) کنی و هر چه گفت تصدیقش نمایی».

طبق این روایت باید دانست که گاهی ممکن است هوی و هوس برخی از کاندیداها و هواداران آنان را احاطه کرده و فرصت انتخاب اصلح را از آنان سلب نماید که باید نقشه های شیطان درون و برون را نقش بر آب نمود.

ب: پرهیز از هرگونه افراط و تفریط

خداوند متعال در آیه ی 28 سوره ی مبارکه ی کهف می فرماید: «از کسی که قلب او را از یاد خویش غافل کردیم و پیروی هوای نفسش را کرد و کار او به افراط و تفریط کشیده شد، اطاعت و پیروی نکن.»

هم کاندیداها و هم هواداران آنان باید بدانند که ماده و اصل و اساس بسیاری از انحرافات اخلاقی، اعتقادی و عملی و بسیاری از انحرافات و اختلافات خانوادگی، افراط یا تفریط است. ما در این کشور پهناور و ولایی، همه اعضای یک خانواده هستیم و در فتنه ی 88 دیدیم که اگر برخی از کاندیداها روی به افراط نمی آوردند، برخی از هواداران آنان هم به تبعیت از لیدرهای این جریان فتنه انگیز متابعت ننموده و نتیجتا موجبات آن فتنه فراهم نمی شد. بنابراین لازم است تا با پرهیز از هرگونه افراط و تفریط بسوی وحدت و یکدلی در جامعه پای بگذاریم.

ج: تلاش در جهت رشد

رشد یعنی بلوغ روحی و شایستگی و لیاقت پیدا کردن برای نگهداری و بهره برداری صحیح از وسائل و سرمایه های حیات. هم کاندیداها و هم هواداران آن ها می بایست به این نکته توجه داشته باشند که رشد موجب هدایت بسوی درستی می گردد و حفظ سرمایه ها، اعتبار اجتماعی و پیشرفت و تکامل را در پی دارد.

راه تحصیل آن هم می تواند تقویت اطلاعات و آگاهی ها، تعقل و تفکر و ...، باشد. رشد موجب می گردد که بتوانیم سره را از ناسره تشخیص داده و برای آینده خود، شهر، استان، کشور، نظام، جهان اسلام و سرانجام زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج) برنامه ریزی کنیم.

رشد قطعا موجب تشخیص صحیح است. تشخیصی که موجب می شود انسان هایی با حریت و صراحت انتخاب شده و آزادگی و آزاد منشی خود را صرف دین مبین اسلام نمایند. بخش مهمی از آزاد منشی بستگی به اصالت خانوادگی دارد و امام صادق(ع) در ذیل حدیثی، آزادگی را خصلتی دانسته که در خود، وفاداری، تدبیر، شرم و حیا و خوش خویی را به همراه دارد.

امام راحل و عظیم الشان ما در کتاب شریف چهل حدیث می فرماید: «... ای بسا قدرتمندان و دارای سلطنت های ظاهره که از حریت و آزادی نفس و بزرگواری و بزرگ منشی بویی نبردند و بنده ذلیل و عبد مطیع نفس و هوی هستند و بدین جهت از مخلوق ناچیز نیز تملق گویند ...»

حاصل این کلام این که اگر خود را به نفس واگذاریم و با عدم رشد بسوی انتخاب گام برداریم، قطعا به یک انتخاب صحیح دست پیدا نخواهیم کرد و ای بسا که پشیمانی سودی هم نبخشد.

به چه کسی رای خواهیم داد؟

به کسی که: شجاع باشد و بهترین مراتب شجاعت، بکارگیری قوای انسانی در دفاع از ارزش ها و تایید دین و اولیاء دین است.

نماینده ای شجاع است که می تواند با علم و دانش، عرصه را بر دشمنان تنگ نموده و از ارزش های انقلاب و اسلام ناب محمدی دفاع کند.

متاسفانه در حادثه ی ننگین تحصن نمایندگان مجلس ششم، شاهد بی توجهی عده ای از به اصطلاح نمایندگان به جایگاه مقام ولایت بودیم که قلب خانواده های معظم شاهد و علاقمندان به نظام را جریحه دار نمود.

به کاندیدایی رای می دهیم که ضمن شناخت کامل از دین مبین اسلام، توانایی دفاع از ارزش ها و جایگاه ولایت مطلقه ی فقیه را داشته باشد.

به نماینده ای که توانمند باشد. در سوره ی مبارکه ی قصص آیه ی 26 آمده است: «بهترین کسی که باید به خدمت برگزید، کسی است که نیرومند و درخور اعتماد باشد.»

رسول مهر و مهربانی نیز می فرماید: «مومن توانمند نزد خداوند بهتر و محبوبتر است از مومن ناتوان.»

تمام کاندیداهایی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پای در عرصه ی انتخابات گذاشته اند، ممکن است دارای توانمندی های علمی باشند اما آن کسی بهتر می تواند برای نظام کارا باشد که توانمند تر باشد، اصلح تر باشد و پیروی محض از مقام معظم رهبری و ولایت مداری او بر همگان آشکار باشد. کسی که به فرموده ی مولی متقیان حضرت امام علی(ع)، توانمندی و قدرتش، احتیاط و محافظه کاری اش را از یاد ببرد.»

با عنایت به آنچه گذشت، برای مردم شریف شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، بهار نزدیک است ...، نزدیک تر از آن چه می پنداشتیم.

بیایید با انتخاب فرد اصلح و با انتخاب نماینده ای که توان مند است، به رشد کافی رسیده است، اصالت خانوادگی او را می دانیم و شجاعت او زبانزد خاص و عام است، شهرمان فردوس، طبس، سرایان و بشرویه را که به دارالمومنین معروف است، آبرویی دیگر ببخشیم و نماینده ای ولایتمدار، عاشق خدمت، مدیر، کارا و پر نفوذ به مجلس شورای اسلامی راهی نماییم.

مردی که همراهی با امام راحل از ابتدای این نهضت تا پایان عمر و خدمت صادقانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همراهی با مقام معظم رهبری، از جمله صفات خانوادگی اوست.

آری بهار نزدیک است ...، اگر مردم شریف شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه همت کنند ...

آری، ما همه پیرو ولایتیم ...
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, توسط طرفدار